Ko tu zini par Crocs apaviem?

crocs apaviVai zinājāt, ka „Crocs” apavi drīz svinēs savu piecpadsmit gadu jubileju? Šķiet, ka vēl pavisam nesen daudzi skeptiski skatījās uz tiem, kuri ir izvēlējušies šos apavus, kas pēc izskata ir kaut kur pa vidu starp tiem apaviem, kas ir piemērots tikai dārzniekiem, un tiem, kurus valkājot var sacelties pret pasauli.

Mūsdienās „Crocs” ir ar savu stilu un unikalitāti, kā jebkura cita kompānija, kas lieliski ir saglabājusi apavus, kas ir piemēroti dažādām sezonām, brīvajam laikam un darbam. Mīkstums, vieglums, ērtums, izturība pret smakām, nav saistošs preces zīmols – tam, kas ir nepieciešams praktiskam cilvēkam, kurš augsti vērtē komfortu. Zinātkāres vadīti, ieskatīsimies visiem labi zināmo „Krokšu” vēsturē. Omulīgo krokodilu idejas „Crocs” ēra aizsākās 2002. gadā, ASV, Kolorado štatā. Vairākas lielas investīciju kompānijas nolēma uzsākt apavu ražošanu no gana viegla un elastīga materiāla „Crostile”. Bija ticams, ka šie apavi būs īpaši populāri starp airētājiem, burātājiem vai citiem ūdens sporta pārstāvjiem, cilvēki šo produktu izvēlēsies pastaigām pludmalē, SPA centru vai ūdens atrakciju parku apmeklēšanai, jo „Crocs” ir mitrumizturīgi, neslīdoši un īpaši ērti apavi. Neilgi pēc tam, kad tie parādījās veikalu plauktos, košie „Crocs” tika aplūkoti skeptiski – tas nav nekas neparasts, spilgtas salātu, oranžas, zilas krāsas apavi var būt tieši tas, kas ir nepieciešams bērniem, kuri iet uz bērnu dārzu, taču vai tie ir piemēroti pieaugušajiem? Tomēr, pēc neilga laika visi pārliecinājās – pietiek vienu reizi ieraudzīt šos košos „Krokšus”, lai daudzi sev atzītu „Jā! Šis neticamais ērtums man ir svarīgāks par izskatu”. No „Crocs” dibināšanas brīža līdz pat mūsdienām kompānija visā pasaulē ir pārdevusi vairāk par 300 miljoniem pāru šo gumijas apavu, bet popularitāti tie ir ieguvuši ne tikai starp ūdens izklaižu cienītājiem – šodien „Crocs” apavi – ir glābiņš ārstiem, frizieriem, biroju, rūpnīcu darbiniekiem, tiem, kuru ikdienas darbu veids ir saistīts ar lielo slodzi uz kājām. „Crostile” gumija pielāgojas cilvēka pēdai, nespiež to, rada tai ērtu pamatu un nodrošina labu gaisa cirkulāciju. „Crocs” apavi sver tikai līdz 200 g, tie ir izturīgi pret baktērijām un īpaši viegli kopjami. Tos, kuri valkā „Crocs” varam pamanīt gan uz ielas, gan saviesīgos pasākumus, bet ko tur daudz runāt par izklaides pasaules pārstāvjiem, kuri „Crocs” modi diktē, tos valkādami jebkurā sarunu šovā. Kompānijas komercdirektors Eiropas reģionā Kimmo Salmi apgalvo, ka „Crocs” apavus ikdienā valkā ne tikai tāpēc, ka tā var reklamēt un popularizēt savu produkciju, bet tieši tāpēc, ka tie patiesi ir paši ērtākie apavi, kas tiek ražoti sekmējot būtiskas vērtības.

„Crocs” – iespaidīgā paplašināšanās

Pirms piecpadsmit gadiem „Crocs” kompānija startēja tikai ar dažiem klasiskiem modeļiem, noteikti vēl nedomājot pat tādiem attīstības mērogiem, kuri ir sasniegti šobrīd, mūsdienās ir radīti vairāk nekā 300 dažādi modeļi. „Crostile” materiālus papildina dabiskā un mākslīgā āda, zamšāda, dažādi citi materiāli, būtiski ir paplašinājusies arī krāsu palete. „Crocs” arsenāls – iespaidīgs un paredzēts visai ģimenei, tajā ir dažādu krāsu un dizaina vīriešu, sieviešu un bērnu apavi, kā arī apavi, kas paredzēti nēsāšanai vasarā, ziemā, sezonas vidū, atvērti un noslēgti apavi, sandaļu un čību tipa apavi, apavi ar gariem stulmiem, polsterēti apavi, kā arī apavi sportam un brīvajam. Vēl pavisam nesen šī preces zīmola produktu pārdošana svārstījās gada siltajā sezonā, bet mūsdienās interese par „Crocs” produkciju nemazinās visu gadu. Viena no lielākā interneta veikala Latvijā 220.lv pārstāvis apgalvo, ka lielā „Crocs” popularitāte ir būtiski saistīta ar pieaugošo ekoloģisko kustību. Kaut arī apavu preču zīmols – omulīgs aligators, šiem apaviem nav nekā kopēja ar krokodila ādu. Lielākā daļa „Crocs” apavu ir draudzīgi veģetārisma un vegānisma kustībām, jo to ražošanai netiek izmantoti nekādi dzīvnieku izcelsmes materiāli. Tāda produkcija ir viegli pārstrādājama un, protams, nodrošina ilglaicīgu lietošanu. Pavisam nesen pasauli apskrēja ziņa par paralizētu sunīti Spenceri, kuram speciāli izgatavotās protēzes izdevās piestiprināt, izmantojot tikai bērnu izmēra „Crocs” apavus. Sunīti atkal varēja priecāties par kustību brīvību. Tādi stāsti ir īsts prieka avots visiem dabas mīlētājiem, kuri cīnās par dzīvnieku tiesībām un, protams, ir lielisks tirgdarbības pluss pašiem apavu ražotājiem. Tieši tādēļ „Crocs” apavi mūsdienās nozīmē labu gaumi, mūsdienīgu skatu uz vides aizsardzību, ērtumu un modi. Ja skatītos Lietuvas tirgū, pārliecinātos, ka pirms labas desmitgades mūsu valsts mode kritiķi mazgāt mazgāja gandrīz katru, kas sabiedrībā parādījās ar „Crocs”, taču pēc neilga laika daudziem pozīcija mainījās. Lietuvas klimatiskā zona izceļas ar dažādiem laikapstākļiem, tādēļ lietuvietim mitrumizturīgi, viegli kopjami apavi – lieliska izvēle. Mūsdienas modes kritiķi uzver šo „Crocs” apavu plusus, mudina pievērst uzmanību tam, lai oficiālā, formālā vidē ar šiem burvīgajiem gumijniekiem labāk nestaigātu. Lai kā arī tur nebūtu, nepamet nojauta, ka „Crocs” pārstāvji var piedāvāt citu modeli, kas ir piemērots gan pie kostīma, gan pie vakarkleitas. Iespējams, tas vairs nepārsteigtu.

„Crocs” apavi un to ceļa uz popularitātes olimpu stāsts iedvesmo un pierāda, ka būtiska ir unikāla ideja, skaidra vīzija un spēja atrast to, ko mūsdienu pasaulē cilvēks vērtē visaugstāk.

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *