Kā sagatavot un stiprināt savu organismu maratona skriešanai?

            vitamīniKlāt pirmais mēnesis, kad Latvijā laiks palicis ļoti vasarīgs un pilsētu ielās un uz lauku ceļiem aktivizējušies aktīvā dzīvesveida piekritēji – gan skrējēji, gan velosipēdisti. Šoreiz parunāsim par to, kā sagatavot ķermeni jaunajai sezonai, lai tas tiktu galā ar slodzi un maksimāli ātri atjaunotos.

            Uzturs un dehidratācija ir svarīgi aspekti ikvienam aerobo treniņu cienītājam. Lai sasniegtu labākos rezultātus, noteikti jādomā par uzturu, kas vislabāk spēs barot organismu un sniegt visvairāk enerģijas treniņu laikā, kā arī palīdzēs vislabāk atjaunoties un atpūsties pēc tiem. Tikpat liela nozīme ir arī maltīšu režīmam skrējienu dienās – jānosaka konkrēts laiks, kad ēst, lai treniņa laikā izvairītos no smaguma sajūtas, tajā pat laikā nodrošinot ilgstošu enerģiju. Šajā ziņā noteikti palīdzēs sporta uzturs, kas uztura bagātinātāju formā pieejams gan specializētajos sporta uztura veikalos, gan aptiekās.

            Nenoliedzami svarīgi papildus sporta uzturam uzņemt arī dažādus vitamīnus. Visnoderīgākie vitamīni tieši sportistiem ir vitamīni A, B1, C, D un E, kas ir cieši iesaistīti dažādos organisma enerģijas vielmaiņas procesos, kā arī palīdz kaulu un muskuļu sistēmas stiprināšanā un audu atjaunošanās procesos, kā ari vispārējā sirds un asinsvadu sistēmas spēcināšanā. Šos vitamīnus bieži vien pievieno dažādiem kompleksajiem sporta uztura bagātinātājiem, kas ir labs variants, lai papildinātu ikdienas ēdienkarti ar visu veselīgai sportošanai nepieciešamo.

            Sporta uzturs noteikti nav iedomājams bez veselīgiem pārtikas produktiem. Atceries – neviens uztura bagātinātājs nevarēs aizstāt veselīgu un pilnvērtīgu uzturu, lai arī cik daudz vērtīgo vitamīnu, minerālvielu un uzturvielu tas nesaturētu! Sporta uzturam svarīgi arī dabiskās, ar dažādiem augļiem un dārzeņiem uzņemtās uzturvielas, tāpat liela nozīme ir proteīnam un tā veiksmīgai vielmaiņai, kas veicina muskuļu ātru atjaunošanos un augšanu.

            Skrējējiem īpaši jādomā arī par enerģijas vielmaiņu, jo skrienot tiek tērētas ievērojamas organisma enerģijas rezerves. Tieši tādēļ svarīgi ko apēst arī tieši pirms skrējiena – sporta uztura veikalos un dažās aptiekās varēsi iegādāties dažādus batoniņus, kas sagremosies skrējiena laikā, tādējādi sniedzot vienmērīgu papildu enerģijas devu treniņa laikā. Tāpat visai vērtīgs enerģijas avots tieši pirms treniņa ir arī kāds banāns – apēdot banānu pirms skrējiena, iespējams nodrošināt ķermeni ar pirmajām minūtēm nepieciešamo papildu enerģijas lādiņu, lai treniņu varētu uzsākt mundrs un spētu sasniegt vislabākos rezultātus! Pēc treniņa svarīgi uzņemt atpakaļ iztērēto kaloriju daudzumu, ja vien mērķis nav notievēt. Pat ja centies notievēt, atceries to veikt pakāpeniski un nekādā gadījumā neizlaist maltītes!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *